måndag 28 november 2011

Jag ser stjärnor


Foto: pappersprassel & plåt



Tänk dig en iskall vinterkväll, du är ordentligt påpälsad. Kylan biter och doften av diesel från grannens raggarbil eller närmsta Sibyllagrill gör sig påmind. Tänk vad vacker en vinterkväll kan vara. Lyft sedan blicken och fånga in den stjärnklara himmeln, totalt slående. Vem är jag lilla människa i detta stora sammanhang...

Jag vet vad jag är just i idag. En människa som längtar efter friden. Inte bara julefriden som vi alla får en dos av under denna tiden på året. Jag längtar att få ha frid i mitt hjärta året runt, något som är möjligt tack vare julens budskap om den lilla killen i krubban som föddes i ett stall för din och min skull.

Jag skulle så gärna vilja plocka ned en egen stjärna från himlen. Jag vet att det inte går, men jag kan ju alltid plocka upp stjärnorna som legat undangömda ett tag, pynta med dem i fönstren och ansluta mig till julefriden tillsammans med så många andra människor. Och sedan får jag inte glömma att friden får finnas kvar även när det är dags att plocka ned stjärnorna igen.

Kram/R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du varit inne och läst. Jag blir jätteglad för en liten hälsning ♥