onsdag 23 november 2011

13N54'20.11" 89W43'33"





Foto: pappersprassel & plåt




Foto: pappersprassel & plåt



Foto: pappersprassel & plåt




Längtar Du till varmare breddgrader? Det gör jag. Koordinaten i rubriken går till varma härliga El Salvador, närmare bestämt ett kaffeplantage där. Du behöver inte åka så långt för att få del av den här värmen. Årets glögg från Blossa andas kaffe och är ett samarbete med johan & nyströms.

Även fast jag själv inte tål glögg så bra, varken de starka kryddorna eller i detta fallet alkoholen så tycker jag att flaskan är riktigt snygg. Koordinaterna gör det inte sämre, gammal seglare som jag är. Och visst påminner flaskans färg om härliga kaffebönor.

Tycka vad man vill om Blossas glögg, men en sak tycker jag de ska ha en stor eloge för. Sedan deras lansering har de haft en konsekvent marknadsföring och PR, vilket gör att 100% av Sveriges vuxna befolkning idag känner till Blossa som varumärke. Inte illa!

Vi får se om jag bara doftar på glöggen eller om jag kanske kanske smuttar lite försiktigt.

1 kommentar:

Roligt att du varit inne och läst. Jag blir jätteglad för en liten hälsning ♥