onsdag 19 september 2012

Höstdessert


Foto:Pappersprassel&Plåt

Visst är det mysigt ändå nu när hösten är på intågande. Men visst, jag är också en av de som önskat att sommaren hade varit lite mer sommar så att säga, men nu är vi här och jag tänker ta till mig det som hösten har att ge. Som till exempel goda desserter.

Min man som är en hejare i köket gillar att experimentera med det som finns hemma så gjorde han även den här gången. Med lite svenska äpplen från fruktskålen, glass och digestive kex blev det en smarrig dessert. 

Äpplena är upphettade i en stekpanna tillsammans med lite socker och kanel. Sedan tog han några  digestivekex, krossade dem och i med en liten klick glass. Vi kom fram till att vaniljglass är nog absolut godast till, men det hade vi inte hemma så då blev det vaniljglass med chokladkross. 

Hoppas det smakar :) 

Kram Rani

1 kommentar:

  1. Mums, det låter gott! Han är duktig din man!!
    Hoppas vi kan ses snart!

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera

Roligt att du varit inne och läst. Jag blir jätteglad för en liten hälsning ♥