torsdag 24 november 2011

Gula feta katter

Foto: pappersprassel & plåt


Foto: pappersprassel & plåt


Foto: pappersprassel & plåt


Då var det dags, årets lussebak. Det skulle väl inte vara några problem att klämma in i schemat? Jag satt tillsammans med grannen med förberedelser för söndagens adventsmys för de på innergården och glömde helt bort att jag hade mina gula katter på jäsning. Jag fick en mindre chock när jag lyfte på bakduken till de openslade  godsakerna. De hade växt, växt och växt ihop. Hoppsan! Fram med russin och ägg för att fixa det sista innan de skulle in i ugnen. Tur att de smakar samma oavsett om de sitter ihop eller inte. Nytt för i år blir kanske en "hel plåt" till adventsmyset kanske ;) Det blev gula feta katter, myntar härmed uttrycket att jag gjort en Garfield.

Måste passa på att hojta lite extra för penseln från Bruka, med den i köket går det både smidigt och lätt att pensla diverse bullar. Jag fick min för några veckor sedan av systeryster. 

Premiärsmakar en katt för mig själv till kaffet idag. Ha det fint!

/R

2 kommentarer:

Roligt att du varit inne och läst. Jag blir jätteglad för en liten hälsning ♥