torsdag 24 maj 2012

Gammal kärlek



När jag var i Malmö för några dagar sedan besökte jag Svenssons i Lammhult, ett måste för de som älskar färg och form. Men det är ju inte bara alla häftiga (och dyra) designmöbler som fångar ögat, det är alla härliga intryck av rekvisita som blir pricken över i:et. 


foto:pappersprassel&plåt

Jag föll som en fura när jag såg den "gamla" telefonen TELI Dialog. Att något som har funnits i vart och var anans hem när vi växte upp nu blir näst intill en gammal klenod är skrattretande. Men jag älskar formen på den och saknar att sätta fingret i nummerskivan och slå ett nummer. Det får bli ett litet samtal till mor & far och kolla om de har en kvar. 



foto:pappersprassel&plåt

Tidning i tryck, jag hoppas det får finnas kvar länge länge även fast jag är en av många som bekvämt klickar mig fram bland nyheterna på nätet. Känslan av papper, lugnet och rubrikerna i en papperstidning går inte att jämföra med nätupplagorna. 



foto:pappersprassel&plåt

Skrivmaskinen....ja, alltså den är ju så snygg. Men jag tror jag föredrar att skriva på min lilla "äpplekompis"



Har du någon gammal favorit som du vill ska finnas kvar oavsett tidens utveckling? Något som du kanske växte upp med eller något annat som gjort starkt intryck på dig?

Trevlig torsdag!
Kram/R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du varit inne och läst. Jag blir jätteglad för en liten hälsning ♥