onsdag 14 december 2011

Porträttfotografering



Foto: pappersprassel & plåt





I dag har det varit porträttfotografering här hemma. Två små tjejer som har både bus och egen vilja i kroppen. Innan de kom så vred jag upp lite Disneysånger på Spotify och gjorde ordning en liten studio för att hitta den rätta känslan. Fram med lite juliga ting som skulle fungera som rekvisita. Jag plockade fram en liten mjukiselefant som jag hade när jag var liten som fick agera modell innan tjejerna kom. 

När de kom var det fram med fårskinnsfällen för lite extra juliga inslag. Jag skulle kunna jämföra dagens fotografering med ett motionspass på gymet. Böja, sträcka sig framåt, låtsas snubbla mm. Några fina bilder fick vi allt till och ett färdiglayoutat  julkort är nu iordninggjort och på väg för framkallning. Tålamod och uppfinningsrikedom är två ledord för dagens fotografering ;)

Trevlig kväll!

Kram /R

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du varit inne och läst. Jag blir jätteglad för en liten hälsning ♥