tisdag 27 december 2011

Julledigheten är över




Foto: pappersprassel & plåt


Foto: pappersprassel & plåt


Foto: pappersprassel & plåt


 Inser att det var ganska många dagar sedan jag skrev något. Hamnade lite i en  "fixa för julen period" och sedan har jag njutit av den och då har även dator och kamera fått vila lite.

Det känns lite tomt nu när julen är över. Även fast det inte varit julstämning med snö så är det ändå lite tomt. Väntan och längtan efter julen brukar vara ganska stor och även alla härliga förberedelser. Och sedan går det så fort.

När vi kom hem från julfirande nere i Skåne så väntade dessa små Hyacinter på oss utslagna och fina här hemma. De små krukorna är från Röshults och vänder man på dem så går det utmärkt att lägga i ett värmeljus storlek större i dem. Praktiska och snygga tycker jag. Fick båda av en kär vän fast vid två olika födelsedagstillfällen, dålig fantasi? Nej, inte alls. Mitt i prick för det var precis vad jag önskade här hemma, en till fin liten kruka/ljushållare att hålla den andra sällskap.  

Snart är det dags att förbereda sig för ett nytt år, men jag vill suga på julkaramellen några dagar till och känna den härliga doften av Hyacinter som sprider sig här hemma. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Roligt att du varit inne och läst. Jag blir jätteglad för en liten hälsning ♥